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Contrat d’abonnement revendeur

We have updated the Terms of Service applicable to the customers of Zendesk resellers which we now refer to as the “Subscription Services Agreement.” If You are a new Subscriber, then this Subscription Services Agreement will be effective as of December 2, 2019. If You are an existing Subscriber, We are providing You with prior notice of these changes which will be effective as of January 2, 2020. For a prior version of Our Subscription Services Agreement, please click here.

CONTRAT D’ABONNEMENT
APPLICABLE AUX CLIENTS DES REVENDEURS ZENDESK

You (“Subscriber,” “You,” “Your” or related terms) are acquiring a subscription to a Service (as defined below) operated by Zendesk from an unrelated third party authorized to sell such subscriptions (“Reseller”) under a separate agreement with Zendesk (“Reseller Agreement”). In addition to any terms and conditions related to Your use of the Service pursuant to any agreement by and between You and the Reseller, this Agreement contains the terms and conditions that govern Your access to and use of the Service. Zendesk is an express beneficiary of this Agreement, and in acquiring a subscription to the Service, You expressly acknowledge and agree that Zendesk shall have the right to enforce this Agreement against You and that this Agreement constitutes the entire agreement and supersedes any and all prior agreements between You and Zendesk with regard to Your subscription to the Service or Your access to or use thereof under this Agreement and Your agreement between You and the Reseller.

En acceptant le présent Accord, que ce soit en accédant ou en utilisant un service ou en autorisant ou en permettant à tout Agent ou Utilisateur final d’accéder à un Service ou de l’utiliser, Vous acceptez d’être lié par le présent Accord à compter de la date de cet accès ou de cette utilisation du Service (la « Date d’entrée en vigueur »). Si Vous souscrivez au présent Accord pour le compte d’une société, d’un organisme ou d’une personne morale (ci-après une « Entité »), Vous acceptez le présent Accord pour cette Entité et Vous déclarez auprès de Zendesk avoir le pouvoir de prendre un tel engagement au nom de cette entité et ses Filiales. Dans ce cas, les termes ici présents tels que « Abonné », « Vous », « Votre » ou ceux portant une majuscule se rapportent à cette Entité et à ses Filiales. Si Vous n’avez pas ce pouvoir, ou si Vous n’êtes pas d’accord avec le présent Accord, Vous ne devez utiliser ni autoriser aucune utilisation des Services.

TABLE DES MATIÈRES

Conditions générales :

  1. Accès aux services
  2. Utilisation des services
  3. Cancellation and Termination
  4. Informations confidentielles
  5. Propriété et sécurité des données de service
  6. Pratiques en matière de protection de la confidentialité
  7. Suspension provisoire
  8. Services non proposés par Zendesk
  9. Essais gratuits
  10. Services bêta
  11. DROITS DE PROPRIÉTÉ INTELLECTUELLE
  12. Déclarations, garanties et clauses de non-responsabilité
  13. INDEMNISATION
  14. LIMITATION DE RESPONSABILITÉ
  15. Notice of Data Practices
  16. Affectation, intégralité de l’Accord et amendement
  17. DIVISIBILITÉ
  18. Export Compliance and Restrictions
  19. RELATIONS DES PARTIES
  20. Notez que la
  21. LOI APPLICABLE
  22. CLAUSES POUR LES UTILISATEURS FINAUX FAISANT PARTIE DU GOUVERNEMENT FÉDÉRAL DES ÉTATS-UNIS
  23. Anti-Corruption
  24. SURVIE DE CERTAINES CLAUSES
  25. DÉFINITIONS

Conditions générales supplémentaires :

  1. Exhibit A: Service-Specific Terms
  2. Exhibit B: Region-Specific Terms
  3. Exhibit C: Consulting Services

GENERAL TERMS AND CONDITIONS

SUPPLEMENTAL TERMS AND CONDITIONS