• Connexion
  • Assistance produits
  • Entreprise
    • Qui sommes-nous ?
    • Presse
    • Investisseurs
    • Événements
    • Postes à pourvoir
    • Diversité et intégration
    • Durabilité
    • Avis juridiques
  • Contactez-­nous
  • English
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • English (Australia)
    • English (India)
    • English (Singapore)
    • 日本語
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk
  • Contactez-nous
  • Activez/Désactivez le menu mobile
  • Regardez une démo
  • Produits
    • Zendesk pour le service client

      Une solution de service complète

    • Zendesk pour les ventes

      Une solution de vente innovante

    • Plateforme Sunshine

      Une plateforme rapide, ouverte et flexible

    • Marketplace

      Applications, intégrations et partenaires

  • Tarifs
    • Zendesk pour le service client

      Une solution de service complète

    • Zendesk pour les ventes

      Une solution de vente innovante

  • Solutions
    • Grandes entreprises

      Pour des conversations à grande échelle

    • PME

      La croissance... sans les problèmes de croissance

    • Start-ups

      Commencez du bon pied

    • Expérience collaborateur

      Traitez vos employés comme des clients

    • Secteurs

      Répondez aux besoins de votre marché

    • CRM conversationnel

      Créez des liens durables avec vos clients

  • Démo
  • Ressources
    • Blog

      Guides, rapports et meilleures pratiques

    • Événements et webinars

      Apprenez où que vous soyez

    • Communauté

      Communiquez, apprenez et échangez avec des utilisateurs Zendesk

    • Services professionnels

      Bénéficiez de recommandations pratiques, d’une assistance dédiée et de conseils d’experts

    • Quoi de neuf chez Zendesk ?

      Découvrez les dernières nouveautés produit

    • API et développeurs

      Informations sur le développement avec Zendesk

    • Partenaires

      Comment trouver ou devenir un partenaire Zendesk

    • Témoignages de nos clients

      Découvrez à quoi ressemble la réussite

  • Plus
    • Entreprise
      • Contactez-­nous
      • Qui sommes-nous ?
      • Presse
      • Investisseurs
      • Événements
      • Postes à pourvoir
      • Diversité et intégration
      • Durabilité
      • Avis juridiques
    • Langue
      • English (US)
      • English (UK)
      • Español
      • Español (LATAM)
      • Português
      • Français
      • Deutsch
      • Italiano
      • Nederlands
      • English (Australia)
      • English (India)
      • English (Singapore)
      • 日本語
      • 한국어
      • 繁體中文 (台灣)
      • 繁體中文 (香港特區)
      • ไทย
  • Essayez gratuitement
  • Contactez-nous
  • Connexion

Informations et ressources juridiques

  • Accords et Modalités
  • Politiques et Directives
  • Marques commerciales et propriété intellectuelle
  • Fournisseurs
  • Protection des données et de la vie privée

Assignment Agreement

Dear Zendesk Customer,

Thank you for your inquiry with regard to updating the information associated with your Zendesk account. The goal of this page is to establish whether an ownership transfer of the account via an assignment is appropriate, or whether the nature of the request involves updating the account’s information with regard to a name change or other required update.

Which form should I be processing?: Assignment Agreement vs. Name Change

Please read below and, depending upon the needs of your particular account, complete the form found at the appropriate link.

Account Name Change Process

Often times our customers may ask for an assignment when that is not actually what is needed. For example, a customer may ask for an assignment in order to effect a company name change (e.g., ABC, Inc. changing its name to DEF, Inc.), a change to their billing information, or other updates involving their existing customer account.

If the nature of your request involves a company name change, update to billing information, or other changes to the existing account that can be accommodated by Zendesk’s Financial Operation Department (“FinOps”), please contact your Zendesk account manager and provide the information required by FinOps to update your existing account. There is no need for you to complete the Assignment Agreement since you are not transferring the ownership of your Zendesk account.

Zendesk’s Assignment Process

The ownership transfer (commonly known as an “assignment”) of a customer’s account (and subsequent updates to our records and systems) is a process accomplished via the existing subscriber (“Assignor”) and subsequent subscriber (“Assignee”) executing a form conveying all interests, rights, and obligations in the Master Subscription Agreement (the “MSA”) and active Service Order Form(s) (together referred to as the “Agreement”) from the Assignor to the Assignee.

The parties must provide the information required by the Assignment Agreement DocuSign form provided at the link below and, upon review by Zendesk Legal and execution by all parties, the Agreement previously entered into by and between Assignor and Zendesk, pursuant to which the assignor purchased their subscription to Zendesk’s software and services (“Service”, as described at www.zendesk.com), will be assigned as requested to the Assignee as of the Assignment Effective Date.

This Assignment Agreement consists of multiple parts, all of which will be required to complete the form: (1) the Assignor’s legal name; (2) the Assignee’s legal name; (3) an agreed date within 30 calendar days which will serve as the Effective Assignment Date; (4) the Assignee’s billing address, contact information, and subsequent account owner; and (5) signature blocks for both Assignor and Assignee.

Upon completion of the required fields of information, please follow the instructions below to review and electronically sign the Assignment Agreement.

Please do not complete this Assignment Agreement DocuSign form if: 1.) The Assignee is a current customer of Zendesk; or 2.) either the Assignor or Assignee is a Zendesk channel partner or has acquired a subscription to the Zendesk Service through a Zendesk channel partner. If this is the case, please reach out to your Zendesk account manager for next steps.

How to Execute the Assignment Agreement:

Single Reviewer & Signatory

If you are the current customer (“Assignor”) and will be a signatory for the Assignor, click here and complete the name and email information required by the PowerForm Signer Information form. This information consists of: 1.) Assignor signatory name and email; and 2.) Assignee signatory name and email. Once you have provided the information required, click “Begin Signing” and follow the directions contained within the Assignment Agreement form.

Following the Assignor’s signature, the form will route via DocuSign to the Assignee at the email address provided in the PowerForm Signer Information. The Assignor will then be required to provide updated billing and account information required within the Assignment Agreement form.

Both parties will have the option to download the Assignment Agreement for review prior to completing the execution process. To do so, simply click on the “Download” icon located top centre of the page (see image below).

Once the Assignor and Assignee have completed the execution process, the Assignment Agreement will be routed for review and approval by Zendesk Legal, who will forward for signature by Zendesk. Upon completion of the validly completed Assignment Agreement it will become legally binding. Both the Assignor and Assignee will receive a fully completed copy of the Assignment Agreement for their files.

Zendesk

À vos côtés au service de vos clients

Nos produits
  • Zendesk pour le service client
  • Zendesk pour les ventes
  • Plateforme Sunshine
  • Marketplace
  • Mises à jour produit
Meilleures Fonctionnalités
  • Système de tickets
  • Messagerie et chat en direct
  • Centre d’aide
  • Centre d’appels
  • Forums de la communauté
  • Rapports et analyses
  • Answer Bot
  • Logiciel de service client
  • Logiciel de gestion des tickets
  • Logiciel de chat en direct
  • Base de connaissances
  • Logiciel de forums
  • Logiciel de service d’assistance
Ressources
  • Sécurité
  • Assistance produits
  • Demandez une démo
  • Blog
  • Formation
  • Partenaires
  • Webinars
  • Témoignages de nos clients
  • Services
Entreprise
  • Qui sommes-nous ?
  • Presse
  • Investisseurs
  • Événements
  • Postes à pourvoir
  • Diversité et intégration
  • Durabilité
  • Contactez-­nous
  • Plan du site
  • Statut du système
  • Avis juridiques
Favoris
  • Qu’est-ce que Zendesk ?
  • Zendesk pour les grandes entreprises
  • Zendesk pour les PME
  • Zendesk pour les start-ups
  • Benchmark Zendesk
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Tendances de l’expérience client

S’abonner pour recevoir des actualités et des nouveautés de Zendesk.

Rejoignez-nous

Inscrivez-vous à notre newsletter.

Saisissez une adresse e-mail valide.
Saisissez une adresse e-mail valide.
Une adresse e-mail ne peut pas commencer par :
En envoyant mes informations personnelles, j’accepte que Zendesk puisse collecter, traiter et conserver mes données conformément à la Termes de confidentialité Zendesk. Zendesk utilise les informations que vous fournissez pour vous envoyer des e-mails sur ses produits, services et contenus pertinents. Je peux me désabonner à tout moment.
En envoyant mes informations personnelles, je comprends et j’accepte que Zendesk puisse collecter, traiter et conserver mes données conformément à la Politique de confidentialité de Zendesk.

Nous vous remercions de votre inscription à notre newsletter. Vous pouvez mettre à jour vos préférences ou vous désabonner à tout moment.

Bienvenue au club !

Nous sommes désolés : une erreur s’est produite.

Veuillez recharger la page et réessayer, ou contactez Zendesk pour obtenir de l’aide.

Conditions d’utilisation Avis de confidentialité Avis relatif aux cookies Paramètres Des Cookies ©Zendesk 2023